Tur til Urup dam

Turledere:

Per Aagesen tlf. 61307335, mail per.aagesen@gmail.com

Preben Petersen tlf. 65313600, mail prebenjonna@turbopost.dk

Årets første tur går til Urup Dam nord for Langeskov. Her skal vi studere forårets blomsterflor, og under kyndig vejledning skal vi lytte til de fugle, som nu er kommet på sommerophold.

Mogens Ribo Petersen, som var med os sidste forår i Vejstrup Ådal, har været så venlig at stille op endnu engang for at lære os nogle af årstidens fuglestemmer.

Urup Mose er et sjældent naturområde med småsøer og et rigt planteliv - en rigtig bevaret mose af den slags, som der tidligere fandtes mange af. Her er chance for at se orkideer, og vi kommer forhåbentlig også til at høre de allerførste nattergale.

Vi går en kort tur på en anlagt sti, men da der er tale om et moseområde, anbefales det at iføre sig støvler eller vandtæt fodtøj. Medbring eventuelt kikkert og en plantebog. En lille kaffepause bliver der nok også plads til i programmet, så medbring gerne en termokande kaffe og måske lidt sødt. Vi forventer, at turen varer ca. 2 timer. Det bliver ikke nogen lang tur, kun et par kilometer. Prisen bliver 20 kr. for kørsel i private biler.

Mange hilsener og på gensyn fra turlederne.